Inleiding

In deze review bekijken we de mydlink wifi camera’s van D-Link. Een serie slimme camera’s die je met een app kan gebruiken en die allerlei handige features aan boord hebben waarmee we ons nog een stuk veiliger voelen.

D-Link DCS-8300LH

D-Link DCS-8300LH

Best goed
  • Design
  • Gebruiksgemak
  • Beeldkwaliteit
  • App
  • Prijs
3.4

Samenvatting

Als je niet teveel wilt uitgeven aan een camera dan heb je aan deze mydlink camera’s een prima keuze. De beeldkwaliteit is goed, nachtzicht is prima, de app is functioneel maar kan wel wat verbeterd worden. Bovendien krijg je er een dag gratis cloudopslag bij. Daarbij is de toevoeging van een micro SD slot prettig, zo kan je je eigen opslag beheren.

De mydlink camera’s in het kort

Je huis in de gaten houden was nog nooit zo eenvoudig. Camera’s zijn gemeengoed geworden, geen moeilijke installatie of honderden meters aan kabels meer nodig. ze kunnen werken via wifi en je bekijkt de beelden met een druk op de knop op je telefoon. Overal ter wereld. De slimme modellen kunnen je waarschuwen bij onraad en sommigen kunnen zelfs lampen aanzetten om ongewenst bezoek af te schrikken. Deze mydlink camera’s vallen in die laatste categorie.

Wat is mydlink?

Mydlink is het slimme apparaten platform van D-Link. Ze brengen in de mydlink lijn verschillende slimme apparaten uit die met elkaar kunnen praten. De camera’s die we hier bespreken vallen er uiteraard onder maar ook slimme stekkers en stekkerblokken en routers. Doordat de mydlink apparaten met elkaar kunnen communiceren kan je slimme combinaties maken in huis. Bijvoorbeeld: als de camera in de hal beweging registreert terwijl er niemand thuis is dan moet er een push bericht gestuurd worden aan de bewoners én de lampen in huis moeten aangaan.

Modellen

In deze review bespreken we drie modellen wifi camera’s:

• DCS-8010LH een compacte  wif camera met HD Ready beeldkwaliteit. Adviesprijs is € 89,95
    • 9,2 x 6,6 x 9,1 cm
  • DCS-8300LH een Full HD wifi  camera met ingebouwde luidspreker. Adviesprijs is € 99,95
    • 6,6 x 6,6 x 11 cm
  • DCS-8525LH een gemotoriseerde pan & tilt  Full HD wifi camera met luidspreker en UTP-aansluiting. Adviesprijs is € 144,95
    • 11,6 x 11,1 x 13,8 cm

Alle geteste modellen beschikken over een slot voor een SD-card, een microfoon en ze worden van stroom voorzien door een eigen adapter. Bovendien ondersteunen de camera’s Amazon Alexa, Google Assistant en IFTTT. Zo kan je er nog meer slimme dingen mee doen.

Delen via...