Amazon, de makers van de Alexa stemassistent, heeft voor de komende Super Bowl een nogal geestige reclamefilm gemaakt. De Super Bowl – de Johan Cruijff schaal ‘on steroids’ voor American Football – is in Amerika zo’n beetje hét evenement van het jaar om te adverteren. Je reclame tijdens de Super Bowl laten zien kost miljoenen, de meeste reclames zijn dan ook pareltjes.
Humor
Amazon heeft een lange traditie van grappige reclames tijdens de Super Bowl en dit keer is het niet anders. Zij het dat zij dit keer zichzelf op de hak nemen. Ze zien zelf ook wel in dat niet elk apparaat een stemassistent nodig heeft (hé schreven we daar eerder niet al eens over?). Om het af te maken trekt amazon een blik sterren open met onderstaande humoristische reclame als resultaat:
Alexa
Hoewel Amazon het natuurlijk grappig bedoelt zit er wel een kern van waarheid in. Zonder kritisch te zijn op al die apparaten met een ingebouwde stemassistent kan het wel leiden tot vreemde situaties. Wie een Alexa thuis heeft herkent het waarschijnlijk wel. Speel je een Youtube filmpje af of luister je muziek waarin Alexa wordt genoemd dan reageert ze daar op. Soms met hilarische gevolgen, zoals de vele bestellingen van poppenhuizen nadat deze in een TV-programma genoemd werden en Alexa ze vervolgens doodleuk bestelde.