Xiaomi, de Chinese fabrikant van o.a. betaalbare smartphones en slimme gadgets, is van plan binnenkort eigen winkels te openen in Nederland. Tijdens een bijeenkomst afgelopen donderdag werden de plannen daarvoor gedeeltelijk uit de doeken gedaan.

Xiaomi Mi9 kleuren

Xiaomi Mi9

Xiaomi winkels in Nederland

We schreven al eerder over Xiaomi. Zo zijn ze een samenwerking met Ikea aangegaan waarvan we hopelijk snel de eerste gezamenlijk ontwikkelde producten zullen zien. De telefoons en andere smart apparaten van Xiaomi zijn al wel enige tijd in Nederland te koop. Het bedrijf was hier echter nog niet officieel actief. Daar komt met de officiele lancering nu echt verandering in. De eerste fysieke Xiaomi winkels zullen in ieder geval over enkele maanden geopend worden, waar Xiaomi de winkels gaat openen is nog onbekend.

Xiaomi producten

Xiaomi heeft samen met de lancering van de winkels  ook enkele producten officieel op de Nederlandse markt geïntroduceerd.  De belangrijkste daarvan zijn twee smartphones: de Mi 9 (adviesprijs € 449,-) en Redmi Note 7 (adviesprijs € 239,-) die beiden over een 48 megapixel (!) camera beschikken. Maar daar blijft het hopelijk niet bij. Xiaomi maakt meerdere smart home apparaten, waaronder slimme lampen (Mi Led Smart Bulb), sensoren en een hub om alles aan te sturen. De sensoren en hub worden als pakket aangeboden, de Mi Smart Sensor Set. Maar ze maken ook een Fitnesstracker (de Mi Band 3) en zelfs een elektrische step (Mi Electric Scooter).

Xiaomi Mi Smart Home producten

Over Xiaomi

Xiaomi is in 2010 opgericht door  Lei Jun en ze hun visie  is “innovatie voor iedereen”. Xiaomi is  van mening dat hoogwaardige producten met de nieuwste technologie voor iedereen toegankelijk moeten zijn. Hun doel is bijzondere hardware, software en internetdiensten voor én met ondersteuning van de Mi-fans te maken. De Mi-fans zijn de aanhangers van het bedrijf, zoals Apple fans heeft bijvoorbeeld. Xiaomi gelooft daar ook heilig in, de fans zijn de drijvers achter de ontwikkeling van producten. Zelf zeggen ze daarover: “We nemen hun [de Mi-fans, red.]feedback op in ons assortiment” en “Onze toewijding en ons geloof in innovatie, samen met de steun van Mi-fans, zijn de drijvende krachten achter onze unieke Mi-producten.” Knap staaltje marketing, of echte toewijding? Voor een bedrijf dat in krap 8 jaar vanuit vrijwel niets naar een van de grootste telefoonproducenten ter wereld is gegroeid vermoeden we het laatste.

Delen via...

Laat een reactie na:

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.